flag

Rabu, 8 April 2009

MESYUARAT AGUNG PERS.GURU-GURU SARKAFA

Asalamualaikum.

Bersyukur kita kehadrat Ilahi kerana pada tahun ini kita dapat mengadakan mesyuarat agung kali ke-3 .2009.Bertempat di Madrasah Al-Husna.Bertarikh 25 mac 2009.Terima kasih kepada semua guru-guru SARKAFA Pekan kerana dapat hadir ke mesyuarat kita pada kali ini dan dapat memberikan buah fikiran yang bernas serta memberikan pandangan dan teguran kepada persatuan demi untuk membangunkan ummah.
Kepada Perasmi mesyuarat Agung ,Ustaz Zaharudin dan Penyelia ustaz Rushdan dan semua AJK dan Guru SAR KAFA untuk makluman semua sebenarnya pada rancangan awalnya mesyuarat agung pada kal ini ,kita bercadang hendak mengadakanya di dewan Majlis Daerah Pekan yang mana perasminya adalah Bekas Timbalan Perdana Menteri yang sekarang telah ditabalkan menjadi Perdana Mentari Malaysia ke 6, dan persatuan telah menyusun beberapa agenda pada hari tersebut tetapi apakan daya kita hanya merancang... itu adalah kelemahan dan kesilapan saya bukanya tuan-tuan semua.
Majlis yang dirancang adalah Mesyaurat Agung dan Hari Anugerah Pelajar Cemerlang UPKK daerah Pekan serta Anugerah bagi guru yang telah tamat skim 60 tahun mengajar.Semua urusan telah dibuat dan kita sedang menunggu lampu hijau daripada PM kita tentang tarikhnya,diharapkan sabarlah menunggu harinya yang akan diberitahu kamudian.
Ianya adalah bertujuan untuk menaikan Syiar Sekolah Agama Rakyat dimata orang ramai terutama bagi penduduk didaerah Pekan.
Kami Guru-guru SAR KAFA Pekan mengharapkan kepada pihak yang bertanggungjawab agar mengambil berat terhadap kami juga,ikutilah sebagaimana dengan negeri-negeri yang lain yang telah membuat perubahan terutamanya tettang alaun kami guru-guru dan Penyelia daerah,kerana tugas kami adalah sama berat juga dengan tugas bilal-bilal,imam-imam dan guru disekolah kerajaan,cuma masa aje yang singkat.Itu tidak menjadi masalah besar sekiranya di negeri yang lain boleh buat apa pula kami.,sedangkan diwaktu sikit dahulu boleh lakukan apabila alaun naik lagi lah boleh..Kami guru SAR KAFA sanggup berkorban apa saja demi Islam dan Umatnya.
Sebenarnya menjadi seorang Pengerusi atau YDP ini adalah satu tugas yang amat berat kerana hendak menanggung beratus karenah guru dan ragam guru.Sebenarnya tugas ini adalah lebih layak kepada guru-guru yang lebih mahir ,arif dan berpengalaman.saya ini baru lagi dalam SARKAFA ini.Tapi telah ditakdirkan begini.... terpaksa terima tugas dan tanggunjawab sebagai Pengerusi.Saya akan menyusun program untuk persatuan dengan sebaik mungkin selagi ada sokongan daripada semua guru-guru SAR KAFA Pekan.Tapi kena juga fikirkan pergerakan saya setiap hari kerana semua urusan yang hendak dibuat hanya di Pekan dan Pengerusinya tinggal di cini yang jaraknya melebihi 80 km dan urusan itu bukanya selesai dalam satu hari,kerana orang yg hendak ditemui belum tetu ada,kadang-kadang setiap hari berulan-alik ke JAIP,PAID dan MUIP yang semuanya memerlukan kos..Jadi kita fikir-fikirlah bersama cara untuk mengatasinya.Apabila program tak ada dan tidak dibuat,kita kata Pengerusi dan AJK buat apa..... .

Tiada ulasan:

SELAMAT DATANG KE BLOG SAR KAFA PEKAN